Selamat Hari Guru!



SaaT PeRtama kuJejaKkan Kaki..
MelangkaH lonGLai..
TanPa ku Tahu, kamu Ada di Situ untuKku..
kiNi BertaHUn telah BeRLalu...
Tapi, kaMU masIh dalam ingaTan ku...
KesaBaran dan KegigiHan mu dalam melayaN karenaH ku..
KemesRaanmu dalaM menaMbaT hati Ku..
TaNpa mu... beluM tenTu aku berdiRi meGah mendePani dunia..
Tanpa mu.. pasTi hidup Ku gelap gelita..
daRi ABC hingga ke suku kata,
123 hingga ke formula kuasa TigA..
haRi ini, aku MeliHat semakiN beraT dugaaNmu..
Di sana sini aKu melihat, anak didikMu semakin hilang arah tuju..
Aku Tahu, kamu pasti keCewa..
Tapi, Guru Ku.. aku pasti, masih Ada yang MengHargaimu..
dan orang itu Pasti Aku..
PeSan ku padaMu kesayanganku..
teRuskan perjuangaMu..
Kerana..
Tanpa Guru
Takkan ada seorang hakiM yang adil saksama
Takkan Ada seorang pemimpiN di atas singahsana
Takkan ada seorang saintis yang BijaKsana
Takkan ada juga seorang ulama 
Aku HanYa insaN biasa..
Melahirkan rasa Gembira
KeRana Kita PerNah berjumPa..
Terima kasiH CikGu..

Buat tatapan khas, Guru guru yang pernah mengajar Ceceliana Wann anak Jais di SK Batu 36 tahun 1995 hingga 2000, dan di SMK Luar Bandar Sibu dari tahun 2001 hingga 2005. Tidak lupa, khas Buat tenaga pengajar di Kolej Jururawat Masyarakat Port Dickson.


 

Sharing Is Caring

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors